piątek, 20 listopada 2009

Zaproszenie do posłuchania

W ostatnią niedzielę miałem 2 nabożeństwa w Dzięgielowie. Pierwsze w domu pomocy. To było bardzo ciekawe doświadczenie. Były tam w większości staruszki, kilka osób niepełnosprawnych. Bardzo dawno nie miałem styczności z osobami na wózkach. Nie bardzo umiałem ich przewieźć. Musiałem się troszkę potrudzić. Pomaganie tym ludziom było dla mnie dobrym doświadczeniem. Czułem się z tym dobrze. Pomyślałem tylko, że są oni troszkę odgrodzeni od świata i często my zdrowi i młodsi o nich zapominamy. Tekst biblijny wyznaczony na tę niedzielę był bardzo ciekawy. Pójdźcie, błogosławieni Ojca mego, odziedziczcie Królestwo, przygotowane dla was od założenia świata. Albowiem łaknąłem, a daliście mi jeść, pragnąłem, a daliście mi pić, byłem przychodniem, a przyjęliście mnie, byłem nagi, a przyodzialiście mnie, byłem chory, a odwiedzaliście mnie, byłem w więzieniu, a przychodziliście do mnie. Wtedy odpowiedzą mu sprawiedliwi tymi słowy: Panie! Kiedy widzieliśmy cię łaknącym, a nakarmiliśmy cię, albo pragnącym, a daliśmy ci pić? A kiedy widzieliśmy cię przychodniem i przyjęliśmy cię albo nagim i przyodzialiśmy cię? I kiedy widzieliśmy cię chorym albo w więzieniu, i przychodziliśmy do ciebie? A król, odpowiadając, powie im: Zaprawdę powiadam wam, cokolwiek uczyniliście jednemu z tych najmniejszych moich braci, mnie uczyniliście Mt 25,31-46 (tutaj tylko fragment). Dla mnie ten tekst przeczytany w domu pomocy był wyzwaniem, żebym nie zapominał o osobach starszych i schorowanych. Bardzo chciałbym, jeśli byłaby taka możliwość, częściej odwiedzać i rozmawiać z pensjonariuszami takich ośrodków.
Później miałem nabożeństwo w kościele. Mówiłem o sytuacji na Ukrainie. To wszystko bardzo dobrze się zbiegło, bo ten tekst biblijny i moje ostatnie przemyślenia o diakonii dobrze się ze sobą komponowały.
Jeśli chcecie posłuchać kazania i dowiedzieć się też coś więcej o sytuacji na Ukrainie, to zapraszam. Poniżej podaję link:
http://www.powolani.nazwa.pl/parafia/slowo/nk_2009_11_15b.mp3
Niech Pan Bóg działa w Waszych sercach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz