sobota, 31 października 2009

Reformacyjne przemyślenia

Za jakieś 2 godziny pojadę do Zaporoża. Przed odjazdem chciałbym jednak słów kilka skrobnąć. Chyba wyjaśniło się, dlaczego nasz Skarbuś nie chciał spać. Natalia była wczoraj rano bardzo niewyspana i napiła się kawy. To zaś zadziałało na malucha jak "Redbull".
Dziś Pamiątka Reformacji. Przygotowaliśmy ostatnio gazetkę parafialną i kilka różnych informacji na tablicę ogłoszeń, którą zawiesiliśmy przed wejściem do kaplicy. Przygotowanie tych materiałów zajęło nam sporo czasu i energii. Mam nadzieję, że przez takie materiały ludzie będą mogli czegoś więcej dowiedzieć się o naszym Kościele. Planujemy już też następny numer gazetki z kilkoma artykułami na Adwent. Widzimy wielką potrzebę edukowania naszych parafian. Kiedy byliśmy dziś na parafii, spytaliśmy jedną z młodych parafianek (która była niedawno konfirmowana) o to, jaką dziś mamy pamiątkę. Niestety nie umiała odpowiedzieć. Nie wiedziała nawet, czym była Reformacja. To przerażające. Niestety wiedza dotycząca Biblii też jest u parafian znikoma. 
Z pewnością w dużym stopniu jest to wynik poprzednio rządzącego tutaj systemu komunistycznego. Jeśli spojrzę na swoje życie, to stwierdzam, że od  początku byłem wychowywany i edukowany po chrześcijańsku. Moja mama uczyła mnie modlitwy. W dzieciństwie mogłem czytać Biblię dla dzieci. Chodziłem na zajęcia szkółki niedzielnej, a potem religii. Niestety większość ludzi, którzy tutaj mieszkają, była tego pozbawiona. Byli uczeni, że religia to opium dla ludu, opowieści biblijne zaś to zbiór bajek dla dzieci. Pamiętam, że kiedyś jedna z osób, która tylko formalnie jest członkiem Kościoła, powiedział mi: Pastorze, ja jestem ateistką i mówię o tym otwarcie. Jak miałabym wierzyć, kiedy całe życie uczono mnie, że Boga nie ma. Czy miałabym teraz zmienić w starości wszystko na czym budowałam swoje życie?
System komunistyczny bardzo mocno ukształtował tych ludzi. Świadectwa tego możemy zobaczyć na każdym kroku, nawet w Kościołach (o tym coś więcej kiedy indziej). Modlimy się, żeby Bóg przemówił do tych ludzi i żeby nie bali się zmienić swoich poglądów i życia.        

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz